Podkast: #131: Gamification driver adferdsendring

EKSPØRT: Customer Success Manager, Attensi

Med Lørner: Silvia Seres


Kan gamification hjelpe barnevernet med å bygge tillitt? Og hvordan bruke gamification for å endre atferd?  I denne episoden av #LØRN snakker Fredrik Winther med Customer Success Manager i Attensi, Henrik von Krogh Weltz, om hvordan de lager spillbaserte simuleringer rettet mot bedriftsmarkedet.

—  Vi har blant annet laget et spill, tilgjengelig for alle som jobber med barn i Norge. Her møter man barn i vanskelig situasjoner, for eksempel hvor man mistenker overgrep i hjemmet, der de skal trene på å ha den vanskelige samtalen, bygge tillitt, kartlegge hva som har skjedd samt vite når og hvordan man skal kontakte barnevernet, forteller han i episoden.

Dette lørner du: 

  • tech4good
  • tillitsbyggende aktiviteter
  • gamification

Vi anbefaler også:

#449: Fremtidens mobilitet

Henrik Hatlebrekke
Leder for MobilityLab StartupLab

#448: Bærekraftig mote

Ingvill Kerob
CEO Repairable

#447: Sirkulært klesforbruk

Sigrun Syverud
Daglig leder Fjong

Bli med i nyhetsbrevet!

Du kan når som helst melde deg ut av nyhetsbrevlisten