Podkast: #132: Spill som redder liv

EKSPØRT: Rådgiver, Hyper

Med Lørner: Silvia Seres


Når er noe et spill eller ikke et spill? Og hvordan gå frem for å bruke gamification som problemløsningsverktøy? I denne episoden av #LØRN snakker Sunniva med rådgiver i Hyper, Jon Styrkestad Haukaas om hvordan de gjør gamification i alt fra reklamekampanjer, forretning og tjenesteutvikling, til rene læring og treningsprosjekter.

— Knappene man kan trykke på gjennom gamification er en mye mer tydelig påvirkning av psyken/hjernen vår enn eksempelvis film og andre tradisjonelle virkemidler. Et kraftfullt verktøy for adferdsendring, stort potensiale, nesten litt skummelt, forteller han i episoden.

Dette lørner du: 

  • Gamification
  • Aktivisering/ansvarliggjøring, 
  • Spillmekanikk

Vi anbefaler også:

#449: Fremtidens mobilitet

Henrik Hatlebrekke
Leder for MobilityLab StartupLab

#448: Bærekraftig mote

Ingvill Kerob
CEO Repairable

#447: Sirkulært klesforbruk

Sigrun Syverud
Daglig leder Fjong

Bli med i nyhetsbrevet!

Du kan når som helst melde deg ut av nyhetsbrevlisten