Podkast: #135: Samfunnet betaler når business feiler

EKSPØRT: Gründer, Arct AS

Med Lørner: Silvia Seres


Kan gamification skape meningsfulle resultater for samfunnet og i jobbsammenheng?  Og hvordan kan Gamification forbedre bærekraftsrapportering til selskaper? I denne episoden av #LØRN snakker Sunniva med gründer av Arct AS, Karin Berentsen og & Lill Bente Hollstedt om hvordan en unik metode og et verktøy utviklet i Google Maps kan kartlegge hvordan små og store prosjekter påvirker miljø og samfunn.

— Vi har samtidig funnet ut at metodikken er en morsom og praktisk måte å score og rapportere FNs bærekraftmål. Slik løser vi selskapers manglende og feilende bærekraftsrapportering ved hjelp av gamification, forteller hun i episoden.

Dette lørner du: 

  • Bærekraft
  • Risikoavverging
  • Effektivisering gjennom spill

Vi anbefaler også:

#449: Fremtidens mobilitet

Henrik Hatlebrekke
Leder for MobilityLab StartupLab

#448: Bærekraftig mote

Ingvill Kerob
CEO Repairable

#447: Sirkulært klesforbruk

Sigrun Syverud
Daglig leder Fjong

Bli med i nyhetsbrevet!

Du kan når som helst melde deg ut av nyhetsbrevlisten