#0432 - Læring med et positivt fortegn - LØRN.TECH Johan Brand

Tema: LØRNSOC

#0432 – Læring med et positivt fortegn

Expørt: Johan Brand

Captain & founder

fra EntrepreneurShip, WeAreHuman og Kahoot!

Med lørner Silvija Seres

Hvordan skaper vi et miljø der store ideer trives og hvor usikkerhet er greit? Og hvordan klarte Kahoot å gjøre det awesome å lære? I denne episoden av #LØRN snakker Silvija med captain & founder av EntrepreneurShip, WeAreHuman og Kahoot!, Johan Brand om hvordan de vant klasserommet ved å skape et system som revolusjonerte skolen, utenfor byråkratiet. 

Noen kjappe med ekspørt Johan Brand

Hva er det viktigste du gjør i jobben din?
Finne potensialet som sitter inne i andre og meg selv. Å skape et miljø der store ideer trives og hvor usikkerhet er greit.   

Hva er de viktigste konseptene i teknologien din? 
Alt jeg gjør handler om menneskelige designprinsipper vi skaper for mennesket i mellom. Jeg skaper og investerer i  teknologi som er til det bedre for menneskeheten. Med Kahoot! så vil vi gjøre læring kult, vi bruker nettverket til å lage en enhet, vi bruker spillestruktur til å gjøre det og vi bruker menneskelig kontakt til å huske det. I EntrepreneurShip ønsker vi at folk skal oppdage de uendelige mulighetene havet tilbyr oss. Vi bruker en kombinasjon av hardware teknologi og små appløsninger.  

Hvorfor er det spennende og hva driver deg? 
Jeg elsker å være kreativ og ivrer etter å svare store og viktige spørsmål. Jeg elsker å jobbe med positive og optimistiske mennesker.   

Hva tror du er viktige kontroversene? 
At vi må tørre å ta de tøffe samtalene, og ta valgene og endringene vi vet vil ha en langsiktig effekt, men som kanskje ikke vil være et populært valg kortsiktig.   

Hva er ditt eget favorittprosjekt? 
Jeg tror min langsiktige investering i oceantech vil være det som skiller seg ut.   

Hvem er kunden din? 
Alle som vil lære.   

Hva gjør vi spesielt godt i Norge? 
Vi er flinke til å takle vanskelige problemstillinger.    

Et yndlingssitat eller livsmotto?
You can’t change the wind, but you can learn to sail 

Hva er den viktigste tanken i vår samtale?
Bygg videre på andres ideer, stjel med stolthet, men hyll.   

Dette lørner du:

Kahoot!
Innovasjon
Kunst
Kreativitet
Investering
Læring

Anbefalt litteratur:

The Order of Time av Carlo Rovelli
The Age of Surveillance Capitalism av Shoshana Zuboff

Vi klarte å skape en agenda rundt det å fremheve det mellommenneskelige, samspillet her kan teknologi fremheve. Det å bruke nettverksinfrastruktur gjorde at vi fikk Kahoot ut på skala, det å bruke game-struktur for å få kontroll på det gjorde at vi fikk en positiv vinkling på det.

Johan Brand

Dette er EntrepreneurShip, WeAreHuman og Kahoot!

Informasjon kommer…

Refleksjon

Hva er problemet med den tradisjonelle undervisning slik den er i dag, og hvorfor er det viktig å tenke sosialt rundt læringsteknologien som i framtiden vil spille en større rolle skolen?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Filter by perspective

Filter by subject

Search name, company, subject or keyword

#0719

Autonomi, strømnett og innsikt

Ekspørt:

Cato Vevatne

#0718

Alle må med på visjonen

Ekspørt:

Ole Erik Vestøl Endrerud

Founder og CEO

Fra Shoreline

#0709

Å tørre å prøve

Ekspørt:

Terje Andreassen

Daglig leder

Fra Moen Marin

#0708

Gjenbruk innen masser

Ekspørt:

Espen Lea

Gründer og CEO

Fra SafeRock